Friday, December 23, 2016

bila tiba-tiba

assalamualaikum,
semua benda tak dijangka, macam yang aku buat sekarang
join kayuh basikal.
padehal bukan ada hati pun tapi sebab ada geng ada support apa lagi,
join jela..

first ride aku,
Bagan Datok Merdeka Moutainbike Challenge



berbekalkan basikal pinjam ikhsan member club, aku pun join laa..
kayuh santai tapi jenuh nak habiskan dek kerana tade pengalaman, tak reti main gear,
tak reti nak cucuk angin, fizikal mental hauppp..


A photo posted by @cikyuyiyui on

nampak? santai sangat siap berenti bergambor.. kahkahkah..






ni pulak kali kedua join,
Alhamdulliah, masa ni dah ada besikal besi padu sendiri punya
tu pun ikhsan Big Boss and Boss aku kasi duit pinjam beli besikal..
hehe.. Terima Kasih Boss..

A photo posted by @cikyuyiyui on

perghh, mencabor!
selama ni dok kayuh santai dok belajaq cucuk angin orang,
sekali tudiaaa, trekkk..
kahkahkahh.. mampu gelak je dulu..



mencabar untuk newbie macam aku, ni trek banyak menolak besikal dari mengayuh..
almaklum ler, pertama kali ngayuh naik bukit.. punya lah hauppp.. jenuhh..
turun bukit memang ler syorga, tapi kalau silap step.. huhuhuuu jela..
Alhamdulillah, berjaya habiskan
no 10 kategori women open
332 overall..





A photo posted by @cikyuyiyui on

gaya mutu keunggulan.




ni ride bukit chandan pulekk..
A photo posted by @cikyuyiyui on
 pun trek ya ampunnnn, berbukit siap pakej lecakkkk..
berapa kali tersembam..


A photo posted by @cikyuyiyui on

nampak kan berselut lumpur besikal..
tapi best, sebab ada bukit buatkan mengayuh tu tak boring..
hehe..



nah overall 516 daripada 800 peserta
no 14 untuk kategori women open
Alhamdulillah.. berjaya jugak habiskan!




dan funride jamboree yang terakhir untuk tahun ni..

A photo posted by @cikyuyiyui on

32.8km yang berjaya jugak aku habiskan..
hehe..


A photo posted by @cikyuyiyui on
bergambor tu wajib ye..


dan sekian al kisah jamboree & funride yang dah aku cuba try test..
insyaAllah ada masa, kelapangan duit lebih boleh join lagik..


kbye..

No comments: