Thursday, January 8, 2015

El Negra Deli Studio + Char Keow Teow MBI : Ipoh

Assalamualaikum,
first entry untuk tahun baru ni.
Antara 'wishlist' aku untuk tahun la kiranya, pergi cari tempat makan yang best sebab aku kan suka makan. pastu ngadu pasai apa gemokkss (matikla)..

El Negra Deli + Studio
Terletak kat pekan lama, berdekatan dengan MCD dari mcd ko straight sampai jumpa traffic light,
El Negra ni kat belah kanan atas so kena alert takut tak nampak or terlepas pandang,
tapi sapa yang tau jalan ipoh ok la kot, jadi cam aku noob pusing 2,3 kali.
pheww~


ni insta dioarang..


Sebelum pergi aku dah servey pe makanan yang sedap yang selalu orang review
antaranya Meatball Cheese, Mash Potato, Lamb Chop, Seafood Spagheti etc.
So lets.



Aku p ngan membe lama aku Fizzy, sebab rabu malam je dia free so jom la kita jalan jauh sikit.
Teluk Intan boring dah kot.




Sampai gak tempat dituju,
boleh plak iphong tinggal dalam kete sebab nak cepat
gasaklah selfie pakai gopro.




ni pintu masuk El Negra tu.








Decoration best, tempat dia santai je. Memang sesuai untuk lepak2 ngan member.
Nak berselfie2 kat dalam tu cam segan plak sebab membe aku tu bukan rajin nak berselfie. huh.
Tempat cantik ooo.. rugi, rugi..






Ni menu, more to western food.
Sebab petang tu aku dah tibai nasi sepinggan,
sampai El Negra ni pun aku cam kenyang lagi
argh, gasak argh da datang dari jauh takan nak makan mende bese je.

Kalau nak order kena p kaunter, senarai jenis minuman pun semua ada kat kaunter
Lepas order terus bayar, duduk, tunggu la waiter hantar makan.
Cadang nak tapaw sekali bekas plak tade. Punah harapan.


So aku order Seafood Oglio Olio Spagheti, Hainan Chicken Chop
Minum Ribena Longan ngan ayaq masak.
Harga boleh la tahan untuk 'kadang-kadang nak makan sedap',
makan hari2 untuk aku mau kopak duet weih.


Take a few minute, sampai la makanan kami
sebab tak sabar nak rasa
gambo makanan pun lupa nak snap.

Aku makan Seafood Oglio Olio Spagheti
bagi aku decoration cantik sekali rasa out,
boleh la makan tapi nape ntah aku rasa cam kurang masin, spagheti pun keras sikit.
So not recommended.

Membe aku plak makan Hainan Chicken Chop
ayam ok, tapi kuah dia plak failed cayo.
Bising mulut budak tu cakap tak sedap, tak sedap
tapi abih gak dia makan. puii.. pastu siap compare makan kat P&S lagi sedap.
yang sedap air ribena longan dia je! huhu..

Arghh, nyesal pilih menu tu.
So far
Nora kasi 3 bintang.
huuu..


Sebab tak puas hati punya pasal
nah, jom kau ke dataran
cari char keow teow.. hujan pun hujan r janji puas hati.


char keow teow dia not bad,
tapi dia pakai udang harimau tu susah sikit nak kupas pakai garpu.
ni nora kasi 4 bintang.

so sekian lah kita cerita makan2 kat El Negra n Char Keow Teow

next time nak try :
Gomok,
Mat Periuk,
81 Miles,
Mee Ketam Tanjung Rambutan.

Makannnnn selagi bolehhhh! yeahhh!




sekian. terima kash.

No comments: